Płatnych aplikacji może być coraz mniej, ale dochód z nich rośnie w zastraszającym tempie!

0

Rynek mobilny zaskakująco szybko rośnie z każdym rokiem. I nie chodzi tutaj wyłącznie o liczbę aktywnych użytkowników, ale także o pieniądze, które ten segment rynku generuje. Z jednej strony może to dziwić — w końcu coraz więcej dobrych aplikacji dorabia się wariantów darmowych z reklamami, czy ograniczonymi funkcjami. Z drugiej jednak… ani trochę nie jestem zdziwiony, bo wielokrotnie rozmawiając z nieco bardziej zaangażowanymi użytkownikami dowiaduję się ile tygodniowo są w stanie przepuścić w swoich ulubionych grach mobilnych. A najnowszy raport od Sensor Tower nie pozostawia złudzeń: mobile to nieustanny wzrost!

Dochód z aplikacji mobilnych w 2017 roku wzrósł o 35%!

Od kilkunastu miesięcy ludzie powtarzają, że rynek aplikacji się zmieni nie do poznania. Instant Apps, dużo bardziej zaawansowane strony internetowe i im podobne je „wygryzą”. Może faktycznie w jakimś tam stopniu tak będzie, jednak regularny wzrost i coraz większe zaangażowanie użytkowników raczej nie pozostawia złudzeń, że te klasyczne gry i aplikacje na smartfony nie odejdą. Bo oto w 2017 roku miałyby przynieść twórcom 70 miliardów dolarów zysków — to aż 35% więcej z porównaniem do rokiem poprzednim. Wow!

Zysk z aplikacji mobilnych 2017

Raczej dla nikogo nie jest wielkim zaskoczeniem, że większy przychód generuje nadal sklepik Apple. Jeżeli jednak chodzi o wzrost, to w obu przypadkach jest on… niemalże identyczny, a przy tym niezwykle imponujący. Zresztą nie bez powodu też Apple pochwaliło się swoimi rekordowymi wynikami tuż po sezonie świątecznym.

Więcej pobrań, więcej zysków

Zresztą nie tylko w kwestii generowanych zysków miniony rok był dla twórców gier i aplikacji mobilnych niezwykle udanym. Wystarczy tylko szybki rzut okiem na wzrost pobieranych aplikacji. Owszem, tutaj takiego szoku nie było — szczególnie w przypadku iOS — ale całość wciąż pnie się wysoko. I z porównaniem do 2016 roku — wygląda to naprawdę bardzo ładnie:

Aplikacje wzrost 2017

Z jednej strony rynek wydaje się być już nasycony. Z drugiej jednak nowych użytkowników nieustannie przybywa, a trendy cały czas się zmieniają — idealnie widać to na przykładzie trendów w grach i aplikacjach, czy szaleństwa które co jakiś czas uda się wywołać wybranym tytułom. Warto też pamiętać o rynku e-sportowym w świecie mobilnym, który cały czas przybiera na sile — a w Azji jest silniejszy niż kiedykolwiek. Imponujące to liczby i szczerze mówiąc — już nie mogę doczekać się tegorocznego podsumowania!

Źródło: Sensor Tower

Grafika

Do
góry