Google coraz śmielej wrzuca inteligentne odpowiedzi do swoich kolejnych usług. Jest jednak „ale”

0

Sam należę do ludzi, którzy nie mają specjalnych problemów z pisaniem na smartfonach. No, a przynajmniej od czasów, kiedy twórcy wirtualnych klawiatur zadbali o algorytmy, których autokorekta nie pozostawia wiele do życzenia. Sam korzystam zamiennie z Gboard oraz niezmiennie przeze mnie lubianym SwiftKey. Rozumiem jednak tych, którzy przyzwyczajeni do pełnowymiarowych QWERTY na komputerach nie podchodzą do tematu tak entuzjastycznie. Prawdą jest, że to zupełnie inna bajka. Dlatego cieszy mnie widok inteligentnych odpowiedzi w aplikacjach Google. Jednak mimo wszystko te… są dość mocno ograniczone. I tak naprawdę niewielu z nas ma szansę lokalnie zrobić z nich jakiś większy użytek. Ale dorzucanie opcji do kolejnych aplikacji daje nadzieję, że firma w najbliższych miesiącach rozszerzy swoje działania z nimi związane.

Inteligentne odpowiedzi dotarły do Wiadomości na Androida!

Dla tych, którzy nie wiedzą czym są inteligentne odpowiedzi — kilka słów wyjaśnienia. Jakiś czas temu Google wprowadziło do swoich usług i aplikacji predefiniowane, bazujące na znajdujących się wyżej, treściach frazy / schematy, którymi możemy odpowiedzieć na wiadomości. Najczęściej składa się na nie raptem kilka słów, ale… uwierzcie mi — więcej nie musi. Takie sugestie odpowiedzi mogły Wam wpaść w oko m.in. w Gmail — jednak działają one wyłącznie przy korespondencji w języku angielskim. A teraz Google podobne rozwiązania wprowadza w swojej aplikacji z Wiadomościami. Dla ludzi, którzy w ten sposób tylko potwierdzają spotkania, mogłoby okazać się to prawdziwym strzałem w dziesiątkę. No ale tutaj sytuacja jest jeszcze bardziej skomplikowana niż mogłoby się wydawać — bo kwestia ograniczenia odpowiedzi nie wiąże się tylko z językiem angielskim, ale także… działa wyłącznie dla użytkowników Project Fi, czyli sieci komórkowej Google.

Dlatego też na ten moment dla wielu z nas funkcje te pozostają jedną wielką ciekawostką. Mimo wszystko Google coraz bardziej idzie w zaparte jeżeli chodzi o te inteligentne odpowiedzi i… możliwe, że wkrótce będzie tego jeszcze więcej. Ja po cichu liczę na wsparcie dla kolejnych języków (w tym, oczywiście, polskiego), a także dostęp do podobnych rozwiązań w całym pakiecie usług firmy. Od Gmail, przez Hangouts, Wiadomości, na Allo kończąc. To będzie na tyle rozleniwiające że… aż nie mogę się doczekać — chociaż już teraz wiem, że nie zawsze znajdę tam poprawne odpowiedzi.

Źródło

Do
góry