Coraz bardziej zmniejsza się przepaść w zarobkach między Google Play, a App Store

0

iphone bateria

Rynek mobilny to tak naprawdę w tej chwili walka o wpływy dwóch gigantów: Apple oraz Google. Tak, owszem, są jeszcze pomniejsi gracze, jednak ci tak naprawdę nie mają zbyt wiele do gadania. I od lat obserwujemy sytuację, w której to mimo że Apple ma mniej użytkowników, zarabia więcej. Nie jest żadną tajemnicą, że posiadacze iPhone’ów oraz iPadów znacznie chętniej płacą za gry i aplikacje, a także są bardziej rozrzutni w transakcjach wewnątrz aplikacji. To znaczy — nie jest tajemnicą, że tak właśnie było. Bo najwyraźniej sprawy nabierają nowy obrót i w ostatnich miesiącach Google nareszcie zaczyna gonić konkurenta i w tej kategorii.

W ostatnim kwartale Google udało się zmniejszyć granicę między Apple

Pierwszy kwartał 2018 według raportu App Annie jest niezwykle owocny dla Google. Co prawda nie udało im się jeszcze dorównać konkurentowi, ale niewątpliwie są na dobrej ścieżce. Udało im się uzyskać dwudziestopięcioprocentowy wzrost sprzedaży z porównaniem do roku poprzedniego. Apple aż tak daleko nie odskoczyło — z porównaniem do pierwszego kwartału zeszłego roku bowiem udało im się powiększyć zyski tylko o 20%.

sprzedaz google play app store

Jednak — jak widać na załączonym wyżej wykresie — mimo że Google Play pnie się w górę i idzie im coraz lepiej, to wciąż do konkurenta brakuje im jeszcze wiele. Według wspomnianego raportu, wzrost przychodów Google notuje głównie dzięki coraz większemu zainteresowaniu ich systemem użytkowników Stanów Zjednoczonych, Japonii oraz Filipin. Bo choć iPhone’y odgrywają tam wciąż pierwsze skrzypce, to mieszkańcy coraz chętniej sięgają po alternatywy. Nie wiem jak to ma miejsce na Filipinach, jednak często słyszymy że w Azji i Ameryce użytkownicy dużo chętniej sięgają m.in. po mikropłatności, niż ma to miejsce lokalnie. Stąd ich większe zainteresowanie Androidem przekłada się — no właśnie — na większe zyski!

Nieco inaczej, oczywiście, mają się sprawy w kwestii ilości pobranych aplikacji. Tutaj niekwestionowanym królem wciąż pozostaje Google Play i… co tu dużo mówić — ten może być tylko jeden. Zresztą nie ma się co oszukiwać — Android ma dużo większą bazę użytkowników. No i statystyki mówią same za siebie:

aplikacje pobrane q1 2018

Więcej informacji związanych z pierwszym kwartałem na rynku gier i aplikacji w Google Play i App Store znajdziecie w raporcie App Annie, który dostępny jest na stronie: https://www.appannie.com/en/insights/market-data/q1-2018-apps-record-downloads-spend/  

Źródło

Do
góry