Nie tylko Azjaci. Inne części świata coraz bardziej zakochane w grach mobilnych

0

smartfon

Gry mobilne mają znaczna przewagę nad całą resztą bogatej konkurencji. Na pierwszym miejscu stoi, oczywiście, dostępność. W 2019 właściwie lwia część popularnych produkcji wychodzi równocześnie na Androida oraz iOS — czasem zdarzy się kilka tygodni przestoju, ale nie ma mowy o „wyłączności”, która w świecie konsol jest standardem. Poza tym — są one tanie — no przynajmniej na pierwszy rzut oka. Na starcie nie trzeba płacić kilkuset złotych, lwią część można pobrać za darmo. Inna rzecz to taka, że kiedy się wciągniemy w zabawę, chętnie płacimy z własnej woli — ale tak długo jak nie jest to tzw. gatcha, przynajmniej wiemy za co. O tym że w krajach azjatyckich gry mobilne od kilku lat grają pierwsze skrzypce — wiedzą prawdopodobnie już wszyscy. Ale okazuje się, że nie tylko u nich — wyraźny wzrost z każdym rokiem widać także w innych częściach świata.

Amerykanie pokochali gry mobilne

Może za kilka lat odejdziemy od stereotypów, w świetle których gry to rozgrywka dla dzieci. Średni wiek amerykańskiego gracza to 33 lata — więc raczej trudno to naciągnąć na kategorię dzieci. Co więcej — jeżeli wydawało wam się, że wzrost mobilek zahamuje to… nic z tych rzeczy. Wręcz przeciwnie — w ostatnim roku odnotowano wzrost przychodów. I to nie 1 czy 3-procentowy, a… aż 20%!

Według raportu opublikowanego przez The Entertainment Software Association, dorośli przeważają wśród amerykańskich graczy — to aż 65%. Mowa tutaj o 164 milionach ludzi, którzy w 2018 roku wydali na swoje hobby 43,4 miliarda dolarów — i mowa tutaj o treściach. Grach i dodatkach, a nie żadnej maści akcesoriach. Czyli — z perspektywy twórców gier, sprawy wyglądają bardzo optymistycznie!

I jeżeli wydaje wam się, że to hardkorowi gracze stanowią trzon w tych wynikach — to nie mam dla was dobrych wiadomości. Bowiem liczą się tam przede wszystkim casualowi gracze, którzy stanowią aż 60% całości. Co więcej — blisko połowa (bo 46%) z nich to kobiety.

Według ostatnich wiadomości od ISFE, w Europie wygląda to podobnie. 54% tutejszej populacji sięga po gry wideo, jeżeli zaś chodzi o rozkład płciowy — 48% z nich to kobiety, a 52% – mężczyźni. Jeżeli chodzi o wiek, to tutaj nieco inaczej wygląda rozkład — mobilne gry wideo najpopularniejsze są bowiem wśród użytkowników 45-64 lata. Ich tym bardziej trudno jest nazwać dziećmi, prawda?

Źródło

Do
góry