Uber całkowicie odświeża swój wizerunek

1

Kiedy kolejne firmy taksówkarskie, w końcu zaczynają upodabniać swoje usługi do tego czym Uber lata temu podbił serca pasażerów, gigant z San Francisco postanawia odświeżyć nieco swój wizerunek. Jeśli więc spostrzeżecie gdzieś nazwę tego amerykańskiego przedsiębiorstwa, ale czcionka nie będzie odpowiadała temu do czego zdążyliście się przyzwyczaić – uspokajamy – to po prostu efekty rebrandingu marki.

Dwa dni temu Uber zatrudnił byłą dyrektor do spraw marketingu w firmie Coca-Cola. Już po dwóch dniach jej pracy ogłoszono rebranding. Oczywiście nie sądzę, żeby była to jej zasługa. Tak duże zmiany wymagają długofalowego planowania i pracy grafików. Nie da się jednak ukryć, że nowa identyfikacja graficzna Uber i Uber Eats sprawia, że Rebecca Messina wchodzi do firmy z przytupem.

W rozmowie z serwisem AdWeek, przedstawiciele Ubera stwierdzili, że logo, które funkcjonowało przez ostatnie 3 lata, przez wielu klientów nie było identyfikowane z marką. Podobno niektórzy kierowcy rezygnowali z oficjalnych naklejek firmy, którymi w USA oznaczane są samochody. Woleli przykleić tam samodzielnie wydrukowaną kartkę bo logotyp wydawał im się mało czytelny. W nowym symbolu marki znacznie uproszczono krój pisma. Wprowadzono zupełnie nową czcionkę o nazwie „Uber Move”. Logo zainspirowane zostało czcionkami szeryfowymi, które pojawiają się na znakach drogowych na całym świecie. Uber zdecydował się zamówić nowy krój pisma, żeby uniknąć opłat licencyjnych za czcionki, które są już dostępne na rynku.

Zmieniło się również hasło, które jest jednocześnie główną misją Ubera. Do tej pory brzmiało ono: „chcemy, żeby transport, tak samo jak bieżąca woda był wszędzie i dla wszystkich” („make transportation as reliable as running water, everywhere, for everyone”). Teraz, zmieniono je na: „rozpalamy szanse, wprawiając świat w ruch” („we ignite opportunity by setting the world in motion”). Biorąc pod uwagę problem z dostępem do bieżącej w wielu miejscach na Ziemi, zastanawiam się, dlaczego tyle trwało zmienienie tego niefortunnego hasła na inne…

Nowe logotypy pojawiły się już na ikonkach aplikacji dostępnych w Google Play i App Store. W przypadku Androida, wspierają one funkcję „adaptive icons”. W najbliższych miesiącach Uber ogłosi kolejne zmiany związane ze zmianą identyfikacji wizualnej firmy.

Do
góry