Selectivv podsumowuje wyniki inicjatywy Bezpieczny Polak. A ja nie wiem czy to rzeczywiście działa

0

Selectivv podsumowuje wyniki

O inicjatywie Bezpieczny Polak pisałem pod koniec czerwca. Firma Selectivv podjęła się wyzwania informowania naszych rodaków o niebezpieczeństwach na jakie mogą być narażeni w czasie wakacyjnych podróży zagranicznych. Katastrofy, klęski żywiołowe, atak terrorystyczny to zdarzenia, przy których system wyświetla komunikaty alarmowe na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych przekierowując do serwisów z najważniejszymi informacjami i wskazówkami jak i gdzie otrzymać pomoc. Dziś firma przedstawiła raport z wakacji. Szkoda, że gdy spędzałem urlop w Japonii nie otrzymywałem tego typu komunikatów o powodzi, morderczym upale i nadciągającym, niebezpiecznym tajfunie.

Firma Selectivv przedstawiła dziś wyniki inicjatywy za okres wakacyjny. Od początku działalności systemu Bezpieczny Polak, informacje o niebezpieczeństwach trafiły do prawie 8000 obywateli Polski przebywających w strefach zagrożenia, na całym świecie. Na obszarze wysp Morza Karaibskiego, w tym na Martynice, Dominikanie, Barbados i Gwadelupie informowano o huraganie Beryl, a pod koniec lipca komunikaty alarmowe o fali rozległych pożarów zostały wyemitowane na terenie Grecji oraz Szwecji. Bezpieczny Polak dotarł również w tak dalekie miejsca jak Vanuatu czy Indonezja, gdzie informował o wzmożonej aktywności wulkanicznej w tych rejonach. W lipcu, według Selectivv, system zadziałał także w Japonii podczas ulewnych deszczy i powodzi.

Selectivv podsumowuje wyniki

I tu bym się na chwilę zatrzymał i wtrącił kilka słów od siebie. W lipcu wyjechałem na urlop do Japonii z grupą przyjaciół i stale korzystałem z Internetu — także z polskich stron informacyjnych, w tym z aplikacji i strony onet.pl, czyli serwisu z którym już w czerwcu prowadzone były rozmowy na temat przesyłania za jego pomocą powiadomień. Po ulewnych deszczach przyszły mordercze upały, a pod koniec lipca nad Tokio dotarł bardzo niebezpieczny tajfun. Niestety w żadnym z tych przypadków, żaden polski kanał informacyjny, ani żadna strona z reklamami nie przedstawiała komunikatów alarmowych z inicjatywy Bezpieczny Polak. Reklamy wyświetlały się tak jak do tej pory. Dodam też, że nie korzystałem z rozwiązań blokujących reklamy. To samo tyczy się moich towarzyszy podróży — wszyscy korzystali z polskich serwisów internetowych i nikt nie dostał żadnego powiadomienia.

Czy byliśmy tylko odosobnionym przypadkiem? Być może upały i tajfuny nie są zdarzeniami wysokiego ryzyka lub też coś nie zadziałało. Do końca nie wiemy jak działa ta inicjatywa i na jakiej zasadzie jesteśmy lokalizowani i rozpoznawania jako Polacy. Warto jednak pamiętać by w tego typu przypadkach liczyć głównie na siebie i na lokalne komunikaty. Ważne jest by jak najszybciej szukać informacji i wskazówek dotyczących postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia.

Poniżej komentarz Selectivv w sprawie inicjatywy Bezpieczny Polak:

Bezpieczny Polak” to inicjatywa technologiczna autorstwa Selectivv założona i prowadzona przez firmę na zasadach pro bono. Aktualnie partnerami projektu są: firma SentiOne – monitorująca w Internecie i mediach społecznościowych wzmianki na temat sytuacji niebezpiecznych na całym świecie takich jak: katastrofy, klęski żywiołowe, ataki terrorystyczne, etc. oraz Fundacja im. Kazimierza Pułaskiego. Aktualnie komunikaty alarmowe w ramach inicjatywy „Bezpieczny Polak” są wyświetlane na zasadach aukcji RTB (Real Time Bidding) i pokrywane ze środków własnych Selectivv. Aby inicjatywa mogła stale się rozwijać Selectivv poszukuje integracji z nowymi platformami, aby nie opierać się wyłącznie na sieciach reklamowych. Firma Selectivv prowadzi działania na rzecz tego, żeby komunikat o niebezpieczeństwie mógł docierać do jak największej liczby osób, a w przyszłości do wszystkich Polaków znajdujących się w sytuacji niebezpiecznej, nie tylko drogą online, ale również telefonicznie, smsowo, jako push w aplikacji, w formie alertu mediowego czy postu social media. Dlatego stale poszukuje partnerów z obszaru różnych dziedzin takich jak: media, telekomunikacja, bankowość mobilna, ubezpieczenia, e-commerce, software, aby usprawniać i przyspieszyć działanie systemu na rzecz poprawy bezpieczeństwa Polaków za granicą. O pozyskaniu nowych partnerów i rozwoju inicjatywy będziemy informować na bieżąco.

Do
góry