SkyCash i PKP — Moje doświadczenia nie są niestety najlepsze…

10

W listopadzie ogłaszaliśmy, że SkyCash podjął współpracę z PKP Intercity umożliwiając kupowanie biletów na pociąg z poziomu aplikacji mobilnej. Ostatnio coraz częściej kursuję między Łodzią i Warszawą, dlatego w końcu zdecydowałem się przetestować to rozwiązanie, nie tylko jeśli chodzi o transport międzymiastowy, ale także ten lokalny. Długo wzbraniałem się przed mobilnymi płatnościami z poziomu aplikacji SkyCash, jednak kolejki na dworcach i brak automatów z biletami w niektórych autobusach w końcu skłoniły mnie do tego, żeby zaryzykować. Niestety, moje obawy po części się potwierdziły…

Pierwsza sprawa to intuicyjność związana z podpięciem karty kredytowej do naszego konta SkyCash. Nie wiedzieć czemu, aplikacja automatycznie zsynchronizowała się z moim bankiem pobierając informacje o dwóch kartach, z których jedna jest,  prawdopodobnienie, od dłuższego czasu nieważna. Niestety nie mogłem sprawdzić żadnych szczegółów z nią związanych. Logując się z poziomu przeglądarki, przycisk „edytuj” widniejący obok nazwy banku był po prostu nieaktywny. Co ciekawe, obie karty były podobno zweryfikowane, jednak z pomocą żadnej z nich nie mogłem zasilić swojego konta SkyCash.

Postanowiłem więc dodać kartę jeszcze raz. Tu również pojawił się problem. Aplikacja prosi o weryfikację karty poprzez wpisanie zablokowanej na koncie kwoty. Operację wykonywałem wczoraj, jednak do dziś taka kwota nigdzie się nie pojawiła… Druga sprawa jest taka, że cały proces jest, moim zdaniem, mocno nieintuicyjny. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie, żeby z całym procesem weryfikacji poradziła sobie osoba, która średnio radzi sobie z nowymi technologiami. Zabrakło prostych instrukcji lub tutorialu.

Zrzut ekranu 2015-04-13 o 14.24.48

Moim kolejnym pomysłem na zasilenie konta było skorzystanie z szybkiego przelewu. Miałem nadzieję, że chociaż tutaj uda mi się skorzystać z karty kredytowej bez konieczności logowania się do banku. Takie usługi dla SkyCash zapewniają: Przelewy24, Dotpay oraz Ecard. Niestety, doładowania można dokonać tylko z poziomu przelewu bankowego. Żadna z firm (nawet Ecard) nie pozwala na zasilenie konta z poziomu karty kredytowej. Konto zasiliłem więc szybkim przelewem i faktycznie w ciągu kilku sekund otrzymałem sms potwierdzający operację.

Jeśli chodzi o korzystanie z aplikacji SkyCash w komunikacji miejskiej, nie mam żadnych zastrzeżeń. Wybieramy bilet, potwierdzamy PINem i jego wirtualna wersja pojawia się na ekranie naszego smartfona. Dodatkowo, aby szybko dotrzeć do niego, na wypadek kontroli, na pasku powiadomień wyświetla się odpowiednia ikonka, która za pomocą jednego kliknięcia przeniesie nas do naszych aktywnych biletów.

Screenshot_2015-04-13-12-59-59Jeszcze wczoraj, z pomocą aplikacji SkyCash, sprawdzałem dostępne połączenia pociągów i wszystko działało. Niestety dzisiaj, tuż przed dotarciem na dworzec, kiedy chciałem zakupić odpowiedni bilet (nie wiedziałem wcześniej, o której przyjdzie mi wracać), usługa zakupu biletów Inter City przestała być dostępna. Na screenie obok możecie zobaczyć jak wyglądał komunikat.

Specjalnie zasiliłem swoje konto większą kwotą, żeby móc zapłacić za bilet PKP. Aplikacja SkyCash miała być dla mnie wybawieniem w sytuacjach, kiedy nie wiem, o której przyjdzie mi podróżować pociągiem i kiedy na ostatnią chwilę docieram na dworzec, gdzie przy okienku z biletami ciągnie się długa kolejka. Niestety, moje obawy potwierdziły się i kiedy w końcu zdecydowałem się na mobilną płatność, aplikacja niespodziewanie odmówiła posłuszeństwa. Gdybym nie miał ze sobą gotówki, a ostatnimi pieniędzmi wydanymi z karty byłby przelew na konto SkyCash, miałbym poważny problem z powrotem do domu. Jeśli zdarzały wam się podobne sytuacje, czekam na komentarze. Mam nadzieję, że mieliście więcej szczęścia.

Do
góry