Nie zgadniecie na co Spotify wyda w tym roku 500 milionów dolarów!

0

Wielokrotnie pisaliśmy już o aplikacjach, które pozwalają słuchać podcastów. W Google Play i App Store znajdziemy dziesiątki platform, które agregują tego rodzaju treści a także pozwalają importować je z zewnętrznych źródeł. O tym, że podcasty wciąż zyskują na popularności niech świadczy fakt, że trzy lata temu pojawiły się one nawet na Spotify. I właśnie tej platformy dotyczy rewelacja, która dziś do nas dotarła.

Napisałem, że wiele razy polecaliśmy wam aplikacje pozwalające na odsłuchiwanie podcastów. A co jeśli macie pomysł na ciekawą audycję i chcielibyście opublikować ją na jednej z popularnych platform streamingowych? Istnieje na to kilka sposobów. Można na przykład skorzystać z YouTube (publikując materiał audio ze zdjęciem) lub posłużyć się platformą SoundCloud. Jest też kilka serwisów, które powstały wyłącznie z myślą o Podcastach. Przykładem niech będzie choćby Stitcher albo Pocket Casts. No dobrze. Ale co z popularnymi serwisami streamingowymi takimi jak Spotify, iTunes albo Google Podcasts? Na to też jest sposób. I to całkowicie bezpłatny!

Anchor – Wyślij swoje podcasty w świat!

Z pomocą przychodzi platforma Anchor.fm. Wystarczy założyć tam konto i wgrać swój podcast tylko tam, żeby resztą zajęły się algorytmy. Za pomocą przysłowiowego, „jednego kliknięcia”, dodamy materiał audio na 9 różnych platform streamingowych, w tym na Spotify, iTunes i Google Podcasts. Wiele wskazuje też na to, że serwis ten może przerodzić się w coś znacznie większego. Dlaczego?

Spotify przejmuje branżę podcastów!

Właśnie potwierdziły się plotki o których w branży mówiło się od dłuższego czasu. Spotify kupuje Gimlet Media, czyli producenta podcastów stojącego za platformą Anchor. Musicie bowiem wiedzieć, że oprócz rzeczonego serwisu, firma ta posiada całe zaplecze produkcyjne i stoi za takimi seriami jak The Cut, Reply All, Science VS oraz The Pitch. Spotify zapłaciło za ten biznes 230 milionów dolarów.

To przejęcie w znaczący sposób przyspieszy naszą drogę do tytułu największej platformy audio na świecie. Jesteśmy dumni, że Gimlet i Anchor dołączają do naszej drużyny i nie możemy doczekać się już działań pod wspólnym szyldem – powiedział Daniel Ek, CEO Spotify.

Jak wynika z kwartalnego raportu budżetowego Spotify, który powstał pod koniec 2018 roku, firma planuje przeznaczyć w tym roku około 500 milionów dolarów na rozwój w dziedzinie podcastów. Słuchacze tego typu treści mają stanowić 20% całego ruchu na Spotify. Biorąc pod uwagę to przejęcie i kwotę jaką firma ma jeszcze do wydania na rozwój, to naprawdę może się udać.

Do
góry