Spotify będzie blokowało konta użytkowników, którzy za bardzo kombinują…

3

Spotify towarzyszy mi już od kilku lat i szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie korzystania z tej platformy bez abonamentu. Cena jaką trzeba zapłacić za dostęp do muzyki bez reklam jest dla mnie akceptowalna i chyba nie mógłbym przestawić się na wariant w którym co kilka piosenek muszę słuchać irytujących przerywników. Wygląda jednak na to, że są tacy, którzy chcieliby mieć ciastko i zjeść ciastko. Jeśli korzystasz z darmowego wariantu aplikacji i jednocześnie blokujesz reklamy, Spotify już niedługo może zablokować twoje konto!

W ubiegłym tygodniu zaktualizowano dokument zawierający wszystkie wytyczne związane z użytkowaniem popularnej platformy streamingowej z muzyką. Jeden z redaktorów The Verge zauważył, że pojawiły się tam nowe zapisy dotyczące właśnie blokowania reklam:

„Omijanie i blokowanie reklam lub tworzenie i dystrybucja narzędzi stworzonych z myślą o takich działaniach jest całkowicie zabronione. Złamanie tej zasady może skutkować zawieszeniem lub usunięciem konta.”

Nowe regulacje wchodzą w życie 1 marca i wygląda na to, że Spotify planuje rozpocząć wówczas swoją krucjatę przeciwko nieuczciwym użytkownikom. W ubiegłym tygodniu, firma rozesłała wiadomości informujące o zmianach. Aby dalej korzystać z usług Spotify, użytkownicy muszą wyrazić zgodę na ich wprowadzenie. Wydaje mi się, że jest to wystarczający dowód na to, że firma nie żartuje i poprzez takie działania chce uniknąć sytuacji w których oszukujący klienci będą wykręcać się niewiedzą. Póki co, w sieci nie pojawił się żaden oficjalny komunikat od Spotify, który mówiłby o tym w jaki sposób konta będą monitorowane i jak dokładnie będzie wyglądał system ostrzeżeń i kar.

Jak wynika z danych udostępnionych w marcu ubiegłego roku przez agencję Reuters, około 2 milionów użytkowników Spotify blokuje reklamy. Już wtedy docierały do nas sygnały o działaniach platformy, które miały na celu uniemożliwienie dostępu do płatnych funkcji serwisu streamingowego z poziomu zewnętrznych aplikacji.

Spotify po wielu latach od debiutu, w końcu zaczęło przynosić zyski. Niedawno pisaliśmy o tym, że tylko w tym roku, firma planuje przeznaczyć 500 milionów dolarów na rozwój swojego działu podcastów. W takich okolicznościach, „uszczelnianie” budżetu nikogo nie powinno dziwić.

Do
góry