Wojna streamingowych gigantów trwa. Spotify stracił pozycję lidera — kto go przegonił?

0

Jako że rynek streamingu rośnie z każdym kwartałem, raczej nikogo nie powinno dziwić to, że każdy chce sobie uszczknąć kawałek tego tortu dla siebie. Może i ceny miesięcznych subskrypcji nie są jakieś zawrotnie wysokie, ale w tym przypadku liczy się skala — a po te usług sięgają nie dziesiątki, nie setki, a miliony użytkowników. Dzięki temu — zaczyna się to opłacać i biznes robi się naprawdę poważną sprawą. W kontekście streamingu muzyki na pierwszym miejscu zawsze pojawia się Spotify. Bo faktycznie, to najbardziej rozpoznawalna i licząca się usługa na rynku. Chociaż w Stanach Zjednoczonych sprawy nie są wcale takie oczywiste.

Apple Music w Stanach Zjednoczonych sprzedaje więcej subskrypcji, niż Spotify

Spotify od kiedy sięgam pamięcią udostępnia swój darmowy plan. Z zestawem (drażniących) ograniczeń, ale jednak doskonale sprawdzający się w praktyce dla całej rzeszy użytkowników, którzy nie chcą płacić nawet tych 20 złotych miesięcznie. I, obok nienagannych aplikacji i solidnej biblioteki muzyki, to jeden z asów w rękawie, który przyciąga doń użytkowników. Okazuje się jednak, że w kwestii płatnych subskrypcji nie jest tak silny, jak mogłoby się wydawać z naszej perspektywy. Kilka dni temu Reuters opublikował (nieoficjalną) informację, jakoby Apple Music ich wyprzedziło w kwestii najważniejszych, czyli regularnie płacących, użytkowników. W Stanach Zjednoczonych obecnie miałoby być 26 milionów płacących użytkowników Spotify oraz… dwa miliony więcej subskrybentów Apple Music!

To żadna tajemnica, że mówiąc o rynku gdzie Apple nie ma sobie równych, pierwsze na myśl wskakują… no właśnie Stany Zjednoczone. Jednak to Spotify jest od lat synonimem streamingu muzyki — stąd dla wielu zmiana rozkładu sił może być sporym zaskoczeniem. I choć rynek amerykański niekoniecznie jest szablonem który warto przełożyć na cały świat, to doskonale pokazuje, że walka trwa w najlepsze — i nikt nie planuje się w niej poddawać. A Apple Music, mimo że może się o nim tyle nie mówić i nie dyskutować, po cichu wyprzedziło giganta. A to przecież dopiero początek ich wyścigu o rynek usług — następne w kolejce są subskrypcje z grami oraz serwis VOD, które jeszcze tej jesieni mają trafić do użytkowników. Będzie się działo!

Źródło

Do
góry