YouTube oficjalnie wprowadza pionowe reklamy

0

Mimo że automatyczna optymalizacja wielkości okna z filmem pod kątem  proporcji danego materiału pojawiła się na YouTube już w ubiegłym roku, reklamodawcy, którzy chcieli wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych wciąż mieli „pod górkę”. Wytyczne związane z kampaniami w modelu True View oraz Universal App pozwalały jedynie na dodawanie filmów reklamowych w orientacji poziomej. Było to o tyle problematyczne, że osoby korzystające ze smartfonów, trzymają je w pozycji pionowej. Wprowadzenie wertykalnej reklamy umożliwiłoby wypełnienie większej części ekranu czyli de facto skuteczniejsze zwrócenie uwagi na dany materiał. Dziś, mamy dobrą wiadomość dla marketerów: YouTube w końcu postanowił pójść w ślady Instagrama i Snapchata. Reklamy wertykalne właśnie pojawiły się na platformie należącej do Google.

Skalowanie okna z filmem do jak największych rozmiarów to oczywiście nie nowość. Reklamodawcom brakowało jednak możliwości dodawania materiałów, które celowo zostały nagrane w pionie. Skąd taka potrzeba? Prawie 70% ruchu generowanego na YouTube pochodzi z urządzeń mobilnych. W praktyce, wskazuje to na to, że widzowie znacznie częściej widzowie oglądają materiały trzymając smartfon w pionie. I właśnie dlatego, reklamodawcy chcieli dostosować swoje reklamy do orientajci wertykalnej. Film może teraz zająć nawet do 75% przestrzeni na ekranie co nie było możliwe przed wprowadzeniem aktualizacji.

Reklamy TrueView wciąż możemy pominąć po 5 sekundach ale ich większa powierzchnia na pewno bardziej przyciągnie naszą uwagę. Przy jednej kampanii reklamodawcy mogą przesłać na YouTube filmy o różnych proporcjach. Dzięki temu, algorytm dostosuje materiał do urządzenia na którym film będzie wyświetlany. To samo stanie się, kiedy użytkownik obróci smartfon do pozycji horyzontalnej.

Pierwszym dużym reklamodawcą, który zdecydował się na przetestowanie pionowych filmów reklamowych na YouTube była marka Hyundai. Jak wynika z badań, które przeprowadzono po zakończeniu kampanii, dzięki akcji, świadomość marki wzrosła o 33 punkty procentowe. Podano również informację o tym, że o 12% wzrosło zainteresowanie zakupem nowego SUVa. Wszystko wskazuję więc na to, że wprowadzenie nowej orientacji filmów reklamowych jest faktycznie zasadne.

Do
góry