YouTube i Ticketmaster łączą siły, abyś nie przegapił koncertów ulubionych artystów!

0

youtube

Ostatnimi czasy, coraz częściej zdarza mi się przegapiać koncerty zespołów na których występy chętnie bym się wybrał. Zazwyczaj w dniu wydarzenia trafiam na jakiś plakat, albo po zapoznaniu się z dyskografią nowo poznanego artysty orientuję się, że grał w ubiegłym miesiącu gdzieś w pobliżu mojego miejsca zamieszkania. Nowa funkcja, która właśnie zawitała na YouTube, być może pomoże mi uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Platforma społecznościowa z filmami, należąca do Google, właśnie rozpoczęła współpracę z dużym dystrybutorem biletów. I to nie tylko tych na imprezy muzyczne!

Firma, która została nowym partnerem biznesowym YouTube to Ticketmaster. Jeśli zdarza wam się pojawiać na koncertach, imprezach sportowych, występach kabaretów, prawdopodobnie kojarzycie tę markę. Ticketmaster działa w Polsce i za pomocą ich serwisu internetowego możecie w szybki sposób kupić bilety na określone wydarzenia. Już wyjaśniam, na czym ma polegać współpraca z YouTube.

Najlepszy moment na kupno biletów

Nie wiem czy kojarzycie pojęcie „customer journey”. Chodzi o cały proces zakupowy, który zaczyna się gdy zaczniemy myśleć o pewnym produkcie, do momentu w którym stanie się on naszą własnością. Podrzucanie nam reklam na konkretnych etapach „customer journey” to dobry sposób, żeby skutecznie kusić nas pewnymi ofertami. W tym przypadku, fascynacja jakimś zespołem, którego słuchamy na YouTube, może zaowocować spontaniczną decyzją o wybraniu się na koncert artystów.

YouTube i Ticketmaster w służbie artystów

Już teraz, użytkownicy YouTube, którzy mieszkają w Stanach Zjednoczonych, pod teledyskami ulubionych wykonawców znajdą rozpiskę ich najbliższych koncertów. Dzięki geolokalizacji, aplikacja wyświetli też informacje o tym, które wydarzenia odbędą się najbliższej miejsca w którym się znajdujemy. Po kliknięciu w datę określonego koncertu, zostaniemy przeniesieni do odpowiedniego formularza na platformie Ticketmaster. Tam będziemy mogli sfinalizować zakup biletu.

Póki co, nowe rozwiązanie działa wyłącznie w Ameryce Północnej. YouTube planuje jednak sukcesywnie wprowadzać funkcję w innych krajach. Biorąc pod uwagę to, że Ticketmaster działa w Polsce, możemy zakładać, że nie będziemy musieli długo czekać na tę innowację. Damy wam znać, gdy tylko pojawi się ona w polskiej wersji aplikacji YouTube.

Do
góry