Zmiany w Asystencie Google. Firma wprowadza do niego reklamy

0

asystent

Asystent Google rozgościł się na polskich urządzeniach mobilnych na dobre. I choć wciąż daleko mu do zachodnich odpowiedników, to warto z niego korzystać. Nie tylko by dowiedzieć się czegoś na temat pogody, czy kalendarza na najbliższe dni i godziny. To także idealne narzędzie do robienia zakupów, czy sprawdzania oferty usług telekomunikacyjnych. Wygląda jednak na to, że Google chce zrobić ze swojego Asystenta tablicę reklamową, z którą będziemy musieli się zaprzyjaźnić.

Premiera Asystenta Google odbyła się kilka miesięcy temu, jednak nie obyło się od wpadek. Począwszy od prezentacji nowej usługi, której zwyczajnie nie było. A gdy już została zaprezentowana, to lwia część polskich użytkowników nie miała do niej dostępy. Nie wspomnę tu o problemach, z jakimi spotkały się osoby korzystające z urządzeń iOS. Mimo materiałów promocyjnych i zapewnień ze strony Google, że wszystko działa jak należy — aplikacji w polskim App Store nie było przez długie tygodnie.

asystent

W ostatnich dniach dużo się mówi o „reklamowej ofensywie Google”. Treści sponsorowane zaczęły pojawiać się na telewizorach wraz z najnowszą aktualizacją systemu Android TV. I, według wielu źródeł, nie da się ich wyłączyć bez ingerencji w pliki wewnątrz samego systemu, co dla niedoświadczonych osób może skończyć się problemami z poprawnym działaniem telewizora. Google postanowiło zaimplementować wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania pochodzących z Asystenta Google.

asystent

Asystent Google z reklamami staje się rzeczywistością

Kilka dni temu do amerykańskiego Asystenta Google zawitała aktualizacja wprowadzająca sporo kosmetycznych zmian. Wyniki wyszukiwania nie sprowadzają się teraz wyłącznie do tekstu. Firma kładzie duży nacisk na wyświetlanie zdjęć, obrazków i bardziej rozbudowanych wyników opartych o grafiki. Przy okazji w wynikach zaczęły się pojawiać reklamy i treści sponsorowane. Nie ma się jednak co temu dziwić. W końcu wyniki wyszukiwań i zapytać do Asystenta przetwarzane są w dużej części przez wyszukiwarkę Google, a tam reklamy wyświetlane są od lat.

Tego typu rozwiązania pojawiły się już w lutym, przy okazji zamkniętych testów nowej wersji Asystenta. Google, zapytane o wprowadzenie reklam, nie było zbyt wylewne informując jedynie, że firma stale rozwija swoje produkty i wprowadza nowe rozwiązania, które mają sprawić, że korzystanie ze smartfonów będzie jeszcze wygodniejsze. Czy reklamy dodają wygody? Tego nie wiem. Wiem natomiast, że w polskim Asystencie te się jeszcze nie pojawiły, jednak możemy być pewni, że trafią do nas prędzej, czy później.

Do
góry