100 milionów pobrań i ogromne pieniądze z Brawl Stars. Fenomen trwa nadal

0

Końcówka ubiegłego roku dla studia SuperCell była bardzo ważna. Po niemal 500 dniach testów i wczesnego dostępu na niektórych rynkach, Brawl Stars w końcu doczekało się swojej światowej premiery. Twórcy Clash of Clans, czy Clash Royale musieli dostarczyć grę dopracowaną w najdrobniejszym detalu. Brawl Stars zadebiutowało w fantastycznym momencie — okres świąteczny rządzi się swoimi prawami, w którym niejedna gra, czy aplikacja staje się prawdziwym hitem. Dziś, pół roku po premierze studio może mieć sporo powodów do radości.

Brawl Stars to rozgrywka wieloosobowa — bez kampanii dla jednego gracza. Strzelanina z widokiem z góry, w której liczą się umiejętności, ale także współpraca z losowo dobieranymi współzawodnikami lub znajomymi i członkami klubów, do których można dołączyć lub stworzyć własne. Gra jest rozbudowana i pozwala na rozwijanie swoich postaci i odblokowywanie wielu bohaterów posiadających różne statystyki i różne umiejętności. — tak o Brawl Stars pisaliśmy w grudniu.

Fenomen Brawl Stars szybko zamienił się w ogromne zyski dla SuperCell

Poł roku po premierze, firma Sensor Tower specjalizująca się w dostarczaniu informacji na temat przychodów gier i aplikacji mobilnych, dostarcza ciekawych informacji. Brawl Stars po swojej oficjalnej premierze może pochwalić się 100 milionami pobrań ca całym świecie (za wyjątkiem Chin, w których gra zadebiutuje na przestrzeni kilku następnych miesięcy). 6 miesięcy przyniosło studiu 275 milionów dolarów (ok. 1,04 mld złotych). Najchętniej wydawane pieniądze w grze pochodzą z Korei Południowej — ok. 61 mln dolarów. Na drugim miejscu mamy Amerykanów, którzy zostawili w Brawl Stars ponad 52 miliony dolarów. Gra w maju zajmowała 22. pozycję w rankingu najbardziej dochodowych tytułów na świecie, a w samych Stanach Zjednoczonych uplasowała się na 57. miejscu. Brawl Stars jest najlepiej zarabiającą produkcją studia SuperCell w 2019 r. przynosząc 35% zysków zarówno z App Store, jak i Google Play.

brawl stars

Przyznam szczerze, że mnie Brawl Stars szybko znudziło. Po kilku dniach od premiery zauroczenia tą pozycją niestety minęło i zacząłem dostrzegać problemy, z jakimi borykają się tego typu produkcje. Nie lubię wydawać pieniędzy w grach free-to-play, a na pewno nie należę do tych osób, które z chęcią oddają prawdziwą walutę na kosmetyczne zmiany dla swoich bohaterów. Po wynikach finansowych widać jednak, że jestem w mniejszości i mimo swojej dość krótkiej obecności w App Store i Google Play, Brawl Stars zarobiło pokaźną sumę pieniędzy.

Do
góry