Kolejna aplikacja od Facebooka — Czy naprawdę jej potrzebujemy?

0

Facebook wciąż szuka swojego sposobu na to, żeby przeciągnąć na swoją stronę użytkowników YouTube. Content video działa na tej platformie nieco inaczej niż w przypadku YouTube i wciąż trudno jest mówić o tym, że serwis, którym zarządza Mark Zuckerberg służy do oglądania filmów. Wydaje mi się, że są one tutaj tylko dodatkiem do wszystkich innych publikowanych treści. Facebook wciąż jednak walczy aby to zmienić. Właśnie ukazała się aplikacja Creator czyli zestaw narzędzi do zarządzania interaktywnymi materiałami wideo takimi jak „Live” oraz „Facebook Stories”.

Od dłuższego czasu, w Google Play i App Store można znaleźć aplikację Facebook Pages, która pozwala zarządzać contentem na naszych facebookowych stronach. Inną propozycją, która jakiś czas temu pojawiła się w smartfonowych, wirtualnych sklepach, było narzędzie Facebook Mentions, które chyba nie do końca znalazło swoją grupę docelową. Teraz, dostajemy kolejną aplikację w tym stylu. Tym razem, nastawioną na osoby, które publikują na Facebooku filmy i transmisje „na żywo”.

Aplikacja trafiła podobno już do App Store a lada moment możemy spodziewać się jej w Google Play. Problem w tym, że do tej pory, nie udało mi się znaleźć tego tytułu w polskiej wersji obu tych sklepów. Z tego co udało mi się dowiedzieć, Creator skupia się na dwóch funkcjach Facebooka. Pierwsza z nich to „Live”. Narzędzie ma pozwolić na tworzenie personalizowanych materiałów, które wyświetlą się przed i po transmisji. Własne intro to faktycznie bardzo przydatna opcja, kiedy nasz streaming nie jest jeszcze gotowy ale widzowie mogą już przeczytać kilka podstawowych informacji o naszym wejściu na żywo. Facebook zadbał również o interaktywne naklejki i specjalne ramki do naszych filmów. Aplikacja Creator ma być również powiązana z Facebook Stories i z… Instagramem.

Drugi filar nowego narzędzia to opcje komunikacyjne. Dzięki Creator będziemy mogli odbierać wszystkie powiadomienia z Facebooka, Instagrama i Messengera w jednym miejscu. Jest to bardzo użyteczne dla osób, które działają multiplatformowo. Nie zabrakło też narzędzi analitycznych, które będą pozwalały twórcom kontrolować zasięg publikowanych multimediów.

Gdy tylko uda nam się pobrać aplikację z Google Play lub App Store, na pewno damy wam znać jak tytuł sprawdza się w praktyce.

Do
góry