hive debiutuje w kolejnych miastach Polski

0

Hulajnogi na polskich chodnikach, ścieżkach rowerowych i ulicach niektórych odstraszają i denerwują. Jednak dla wielu osób to świetna alternatywa dla komunikacji miejskiej, samochodu, czy roweru. Jednoślady od kilku miesięcy zalewają miejskie przestrzeni, a kolejne firmy uruchamiają swoje usługi. Już teraz mieszkańcy Krakowa i Poznania oraz turyści odwiedzający te metropolie będą mogli korzystać z hulajnóg dostarczanych przez hive.

Kilka tygodni temu informowaliśmy Was, że hive wprowadza ciekawą promocję dla posiadaczy warszawskich i wrocławskich kart miejskich. Po przesłaniu przez aplikację zdjęcia karty oraz twarzy umożliwiającej weryfikację tożsamości, użytkownik usługi otrzyma co miesiąc doładowanie na 20 minut darmowej jazdy hulajnogą. Hive blisko współpracuje ze swoją siostrzaną firmą FREE NOW — odpowiedzialną między innymi za przewozy osób taksówkami (dawniej myTaxi). Już tej jesieni użytkownicy aplikacji FREE NOW, oprócz taksówek, będą mogli także korzystać z bogatej oferty hulajnóg hive dostępnych w czterech miastach Polski — Warszawie, Wrocławiu, Krakowie oraz Poznaniu.

hive z hulajnogami w Krakowie i Poznaniu

Kraków i Poznań to kolejne polskie metropolie, do których wchodzimy z naszą usługą. Pierwsze miesiące w Warszawie oraz Wrocławiu pokazały nam, jak chętnie Polacy korzystają z e-hulajnóg. Co ciekawe, w Europie to właśnie Polska przoduje w ilości miast, w których udostępniliśmy naszą usługę. Zdecydowaliśmy się na Kraków i Poznań, ponieważ są to dynamicznie rozwijające się miasta, które potrzebują i chętnie korzystają z nowoczesnych, a zarazem ekologicznych rozwiązań. Bardzo nas cieszy, że mamy możliwość stać się częścią transportu przyszłości w tych lokalizacjach.

— mówi Tristan Torres Velat, CEO hive.

Wzrost popularności hulajnóg w polskich miastach to dla jednych bardzo dobra wiadomość, dla drugich kolejny argument krytycznego podejścia do tego typu środka transportu. O ile poruszanie się rowerem w przestrzeni miejskiej jest regulowane przepisami prawa, tak niestety polski ustawodawca nie nadąża za najnowszymi trendami i ma trudności w przygotowaniu odpowiednich zapisów dotyczących elektrycznych jednośladów. Lokalne samorządy i władze miast same próbują ustalać zasady, jednak nie zawsze jest to proste. Do tego dochodzi podejście samych użytkowników hulajnóg, którzy bez żadnego zastanowienia porzucają wypożyczony sprzęt gdzie popadnie — na chodnikach, w trawnikach, czy przy ruchliwych ulicach. Z przypadkami nieprawidłowo odstawionych hulajnóg starają się walczyć patrole tak zwanych hive Bees, które usuwają sprzęty by nie stanowił zagrożenia ani przeszkody dla użytkowników ścieżek rowerowych, przechodniów czy innych uczestników transportu drogowego.

Do
góry