iTaxi z usprawnioną aplikacją dla osób niewidomych i niedowidzących

0

itaxi

iTaxi w ostatnim czasie kładzie duży nacisk na wygodniejsze posługiwanie się aplikacją mobilną służącą do zamówienia przejazdu taksówką. W minionym miesiącu, programiści pracujący nad rozwojem iTaxi wprowadzili nowe rozwiązania la pasażerów indywidualnych oraz biznesowych. Zmieniono układ menu, rozdzielono zakładki dotyczące kursów – zarówno tych zrealizowanych, jak i zaplanowanych. Modyfikacji uległ też wygląd historii przejazdów, który wyświetla m.in. mapkę. Jednak to nie koniec. Już wkrótce w aplikacji pojawią się kolejne nowości i usprawnienia — tym razem przygotowane z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących.

O tym, że iTaxi pracuje nad rozwiązaniami dla osób niewidomych i niedowidzących pisaliśmy już w zeszłym roku. To właśnie w 2018 r. ruszyły pierwsze testy aplikacji, w której osoby z niepełnosprawnościami narządu wzroku mogą bez większego problemu zamówić przejazd taksówką. Prace prowadzone były na iOS, jednak już na początku tego roku testy objęły również urządzenia z Androidem.

iTaxi z nowymi rozwiązaniami dla osób niewidomych i niedowidzących

iTaxi cały czas prowadzi prace nad udoskonaleniem aplikacji — także pod względem dostosowania jej dla osób niepełnosprawnych. Na początku sierpnia wersja na iOS i Androida przeszła testy przeprowadzane przez osoby z niepełnosprawnościami wzroku, które są związane z Fundacją Instytutu Rozwoju Regionalnego, Fundacją Widzialni oraz Polskim Związkiem Niewidomych. Jak podają przedstawiciele iTaxi, to pierwsze tak zaawansowane testy prowadzone przez niezależne jednostki.

itaxi

Latem tego roku podjęliśmy decyzję, by poprosić o wsparcie w testach fundacje i organizacje, będące najbliżej tematyki dostępności. Do współpracy zaprosiliśmy więc osoby związane z Fundacją Widzialni, Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego oraz z Polskim Związkiem Niewidomych. Wynik testów nas nie zaskoczył – wersja na iOS była lepiej dopracowana, niż ta na Androida. Otrzymaliśmy kolejną listę uwag i poprawek, zdaliśmy też sobie sprawę, że każdy tester podchodzi do tematu indywidualnie i opisuje to, co dla niego osobiście jest najważniejsze. Zaczęliśmy dogłębniej analizować uwagi i wybierać, co jesteśmy w stanie zmodyfikować w aplikacjach tak, by wprowadzone zmiany ułatwiły korzystanie z naszej aplikacji jak największej grupie osób. Efekty wkrótce będą już zauważalne.

– mówi Katarzyna Małecka, Head of Product w iTaxi.

Aktualizacja iTaxi w wersji na iOS i Androida wprowadzająca nowe usprawnienia dla osób niewidomych zaplanowana jest na jesień.

Do
góry