Jak ograniczyć śledzenie przed reklamami na iPhone?

0

Myślę że większość czytelników i czytelniczek AntyApps jest świadomych tego, że smartfony i tablety tak naprawdę śledzą każdy ruch użytkowników. Nie ważne gdzie pójdziemy, co zrobimy — prawdopodobnie one o tym wiedzą. Dane te wykorzystać można w różny sposób, ale najwięcej z nich ma trafić do reklamodawców by skuteczniej dopasowywać oferty do naszych potrzeb. Jak to z tym bywa – wszyscy wiemy. Chyba wszyscy padliśmy „ofiarą” bombardowania nas reklamami przedmiotów i usług, które już nabyliśmy… co automatycznie czyni je po prostu bez sensu. Ale prawdopodobnie niewielu z Was wie, że urządzenia z systemem iOS pozwalają na ograniczenie takich zachowań. Jak wyłączyć śledzenie na iPhone? To proste!

Wyłączenie śledzenia przed reklamami na iPhone: jak to zrobić?

Jak wszystkie „techniczne” zadania na iOS, śledzenie przed reklamami również wyłączamy w… ustawieniach systemowych. Dlatego to tam musimy się udać, by dokonać zmian w tym zakresie na pierwszy ogień. Kolejno:

  • Otwórz Ustawienia
  • Na liście odnajdź zakładkę Prywatność
  • Na samym dole listy ustawień związanych z prywatnością czeka odnośnik Reklamy — i to właśnie on będzie nas najbardziej interesował;
  • To tutaj na liście aktywujemy pole Ograniczaj śledzenie reklam.

I tyle! Proste, nieprawdaż? To jedna z tych funkcji, o których wielu użytkowników nie ma pojęcia — dlatego nigdy im nawet nie przyszło przez myśl, aby ją dezaktywować. No ale właśnie, warto też mieć na uwadze, że opcja ta nie działa w stu procentach idealnie. Owszem, w jakimś stopniu pozwoli uchronić się przed namolnymi reklamodawcami i pewnie utrudni im profilowanie nas jako użytkowników, ale to nie jest tak, że nie otrzymają oni żadnych informacji na nasz temat. Tym bardziej, że marketing w sieci rządzi się swoimi prawami i firmy korzystają z rozmaitych narzędzi, by zdobyć możliwie jak najwięcej informacji na temat potencjalnych klientów. Mimo wszystko —  warto mieć ją na uwadze i korzystać. No chyba że zależy wam na możliwie jak najlepszym dopasowaniu reklam, wtedy – wiadomo, lepiej nie kombinować. Im więcej danych dostaną, tym większa szansa na wysoką skuteczność, prawda?

Do
góry