Jak Polacy korzystają z aplikacji mobilnych? [BADANIA IBRIS]

0

Branża mobile to jeden z tych nielicznych sektorów biznesu, gdzie pandemia COVID-19 przyczyniła się do wzrostu aktywności konsumentów. Kolejne badania potwierdzają, że coraz więcej czasu spędzamy przed ekranami smartfonów. Nie brakuje też raportów z rodzimego podwórka. Fundacja Przyszłość Pokoleń we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych zrealizowała badania pt. “Polacy na temat korzystania z aplikacji mobilnych”.

Z badań jasno wynika, że aplikacje mobilne są chętnie wykorzystywane przez Polaków, do czego przyczyniła się m.in. pandemia COVID-19. Aż 89% ankietowanych z aplikacji korzysta codziennie lub kilka razy w tygodniu, natomiast 85% użytkowników aplikacji odczuwa z tego powodu satysfakcję. 70% Polaków uważa także, że aplikacje obywatelskie i edukacyjne powinny być dostępne na wszystkich urządzeniach mobilnych bez niepotrzebnych barier i utrudnień.

Podczas ogólnopolskiego badania, które przeprowadzone zostało we wrześniu br., ankietowano ponad tysiąc pełnoletnich Polaków. Biorąc pod uwagę, że trzech na czterech Polaków używa aplikacji codziennie, uznać należy, że jesteśmy społeczeństwem intensywnie korzystającym z aplikacji mobilnych. Jednym z czynników, który w ostatnich miesiącach przyczyniał się do wzrostu popularności aplikacji mobilnych, jest pandemia COVID-19. W jej wyniku 33% ankietowanych częściej niż zwykle korzysta z aplikacji.

Pandemia COVID-19 doprowadziła do tego, że Polacy zaczęli częściej wykorzystywać aplikacje mobilne czy to w pracy, nauce czy rozrywce” – mówi Tomasz Wiśliński, prezes Fundacji Przyszłość Pokoleń. “Aplikacje odgrywają coraz ważniejszą rolę w życiu zawodowym i w obowiązkach codziennych Polaków – także w kontekście COVID. Zwłaszcza aplikacje edukacyjne i obywatelskie powinny być szeroko dostępne i promowane, co pokazuje m.in. przykład promocji aplikacji ProteGO Safe.” – dodał Wiśliński.

Za dużą popularnością aplikacji mobilnych idzie także zadowolenie ich odbiorców. Aż 85% Polaków korzystających z aplikacji na swoim telefonie odczuwa satysfakcję z ich użytkowania. Aprobatą cieszą się również aplikacje rządowe i edukacyjne – poziom satysfakcji wśród ich aktywnych użytkowników wynosi odpowiednio 67% i 73%. Zadowolenie z aplikacji rządowych i edukacyjnych oraz ich popularność przekłada się także na to, że Polacy chcą jak najszerszego dostępu do nich. 70% respondentów uważa, że administracja państwowa powinna umożliwić korzystanie z takich aplikacji na wszystkich urządzeniach mobilnych, bez utrudnień czy ograniczeń.

83% respondentów uważa, że aplikacje mobilne ułatwiają ich życie codzienne. Najczęściej wymienianymi korzyściami wynikającą z ich używania są: szybkość dostępu do informacji i załatwiania różnych spraw, możliwość komunikacji ze znajomymi oraz łatwość załatwiania spraw dzięki dostępowi z każdego miejsca, także w momencie przemieszczania się. Większość Polaków, aż 71%, zgadza się także ze stwierdzeniem, że nie powinno ograniczać się dostępu do aplikacji mobilnych.

Aplikacje mobilne są produktem przyszłościowym – jeden na trzech Polaków deklaruje, że w przyszłości będzie częściej ich używał, natomiast tylko 5% uważa, że z aplikacji będzie korzystać rzadziej.

Źródło: materiały prasowe

Do
góry