Microsoft idzie w ciemność. Outlook już dostępny, pozostałe aplikacje – w produkcji

0

Microsoft nie dał rady ze swoim własnym systemem operacyjnym na smartfony i tablety — ale zaskakująco dobrze radzi sobie w świecie aplikacji na systemy konkurencji. Właściwie każdy z ich programów który trafia na iOS i Androida prezentuje się i działa fantastycznie, trudno się specjalnie czepiać ich jako całości — bo gigant z Redmond zdecydowanie odrobił pracę domową. To programy które działają szybko, bezproblemowo, a każda kolejna aktualizacja przynosi nowości, o które prosili użytkownicy — a nie tylko takie, które są na rękę właścicielom platformy. I skoro tej jesieni oba wiodące mobilne systemy doczekają się ciemnych barw, to i aplikacje Microsoftu nie pozostają w tyle. Outlook już dostępny — reszta w drodze!

Aplikacje Microsoftu z ciemnym wariantem na iOS i Androida

O tym że ciemny motyw nadchodzi do Outlooka — wiadomo nie od dziś. Ale to dziś trafił już do pierwszych użytkowników na iOS — a Microsoft oficjalnie podzielił się informacjami na temat swoich planów związanych z ciemnymi motywami dla pozostałych aplikacji – czyli tych na Androida, oraz Outlook.com. Ponadto potwierdzono też, że to dopiero początek — a kiedy iOS 13 wyląduje w pierwszej oficjalnej wersji na urządzeniach — można spodziewać się analogicznych nowości także dla ich innych aplikacji: SharePointa, PowerPointa, Worda, Excela, Plannear, OneDrive’a oraz To-Do.

Today’s fast and fluid world constantly blurs the lines between work and life, and we believe in meeting people where they are. Our tools are used to keep up to speed on everything from work communication, to personal events that include friends and family, to changes in shared documents. This often means viewing email, calendars, or files in places where the default white mode may be less suitable, like darkened airplanes, movie theaters, or in bed at night.

Our design research specifically focused on these contexts where folks would want to use Dark Mode, and the response was very positive. While some Dark Mode experiences can be neon or overly bright, people felt that Outlook mobile kept the kind of relaxed feeling you might want in a dimly lit living room or bedroom. They described the experience as comfortable, crisp, clear, and aesthetically pleasing, a nod to how Dark Mode can reduce eye strain.

Firma przygotowała nawet efektowny materiał promocyjny skupiający się właśnie na ciemnym motywie:

Źródło: Microsoft

Do
góry