Płatności powtarzalne. BLIK z nowymi możliwościami

3

płatności powtarzalne

BLIK, polski standard mobilnych płatności, który zadebiutował w 2015 roku wciąż cieszy się ogromną popularnością i zyskuje na funkcjonalnościach. To już nie tylko generowane kody, dzięki którymi możemy płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych. To wypłaty z bankomatów, czy płatności zbliżeniowe, o których pisaliśmy kilka miesięcy temu. Dziś BLIK zyskuje nowe rozwiązanie z którego na starcie skorzystają posiadacze rachunków w dwóch bankach — ING oraz Pekao S.A. To płatności powtarzalne.

Opłata za prąd, gaz, wodę, telefon komórkowy, telewizję, czy internet to każdego miesiąca obowiązek każdego, kto korzysta z tego typu usług. Płatności automatyczne, zlecenia stałe, czy zdefiniowani odbiorcy — wszystko to pomaga nam w szybkim i bezproblemowych opłaceniu miesięcznych rachunków, bez konieczności odwiedzania urzędu pocztowego, czy placówki banku. Dziś Polski Standard Płatności, operator systemu uruchomił zupełnie nową funkcję BLIKA – płatności powtarzalne, dzięki którym klienci ING oraz Banku Pekao S.A. w jeszcze łatwiejszy sposób opłacać zobowiązania u ubezpieczyciela LINK4, czy operatora telekomunikacyjnego PLAY.

BLIK z nowymi sposobami płatności. Wprowadzono płatności powtarzalne

BLIK kolejny raz rewolucjonizuje rynek płatności. Na wprowadzeniu tej innowacji skorzystają nie tylko użytkownicy, ale także dostawcy usług udostępnianych w abonamencie lub na zasadach subskrypcji. Ich klienci chętniej będą decydowali się na tego typu usługi. Otrzymują bowiem łatwy dostęp do zarządzania nimi w jednym miejscu, czyli aplikacji mobilnej banku, bez konieczności logowania się w wielu różnych serwisach dostawców.

— mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Cały proces odbywa się z poziomu aplikacji banku, w którym użytkownicy korzystają z BLIKA. Płatności powtarzalne pojawiają się do wyboru przy próbie opłacenia za usługę tą właśnie metodą. Usługodawcy wyświetlają propozycję zapisania cyklu płatności – jej kwoty, częstotliwości i daty końca subskrypcji. Po zaakceptowaniu takiej propozycji transakcje będą wykonywane automatycznie. W aplikacji wyświetlane będą wszystkie nadchodzące zobowiązania, a jeśli kwota lub data płatności przesłanej od dostawcy będzie różnić się od tej zaakceptowanej wcześniej przez użytkownika, dostanie on potwierdzenie płatności w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoimi wydatkami.

Źródło: informacje prasowe

Do
góry