Poradnik: Jak anulować zakup w AppStorze i odzyskać pieniądze za kupione gry i aplikacje

2

poradnik

Od jakiegoś czasu mamy dwa tygodnie na zwrot zakupionej w AppStorze produkcji. I choć dotychczas nigdy z tej opcji nie korzystałem, to wraz z nadejściem kolejnej odsłony systemu pojawiły się następne tytuły, które najzwyczajniej w świecie nie działają. Pal licho, jeśli to aplikacje z których korzystamy od jakiegoś czasu — wówczas warto zasięgnąć źródła u twórców i zapytać kiedy można spodziewać się aktualizacji, ewentualnie napisać do supportu i w ten sposób zwrócić program. Ale gdy kupiona przed kilkoma godzinami czy też dniami produkcja nie działa, można się zdenerwować. Na szczęście w sklepie z aplikacjami Apple mamy 14 dni od zakupu na jej zwrot, a cały proces jest dziecinnie prosty i nie zajmie wam więcej niż kilku minut.

Krok pierwszy

Za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej udajemy się pod adres: http://reportaproblem.apple.com gdzie logujemy się za pomocą maila oraz hasła do konta, na którym dokonaliśmy zakupu.

tut01

Krok drugi

Z listy pobranych ostatnio gier i aplikacji wybieramy tę, którą chcemy zwrócić i klikamy w odnośnik „Zgłoś problem”.

tut02

Krok trzeci

Z rozwijanego menu wybieramy „Chcę anulować ten zakup” i klikamy w niebieską ikonkę poniżej podpisaną „Anuluj zakup”.

tut03

Krok czwarty

Czekamy na zwrot pieniędzy, który powinien pojawić się na naszych kontach w przeciągu kilku dni.

tut04

Post Scriptum

Jak widać cały proces zwrotu został uproszczony do minimum i nie zabierze wam on więcej, niż raptem kilku minut. Pieniądze powinny wrócić na wasze konta w przeciągu kilku dni od dokonania anulacji zakupu.

Do
góry