Aplikacja InPost Mobile pozwoli przedłużyć czas pobytu przesyłki w Paczkomacie

0

inpost

Szybko przyzwyczajamy się do nowatorskich rozwiązań, które ułatwiają nam życie. Jeszcze do niedawna warto było mieć zaprzyjaźnionego sąsiada, który odbierze paczkę, gdy nie będzie nas w domu. Dziś mamy Paczkomaty i możemy wyjmować przesyłki ze skrytek o dogodnej dla nas porze. I tu rodzi się nowy problem naszych czasów. Co jeśli akurat wyjedziemy i przegapimy 48-godzinny okres odbioru paczki?! Z pomocą przychodzi nowa usługa dostępna z poziomu InPost Mobile. Jeśli często zdarzają Wam się niezapowiedziane wyjazdy, ale wciąż chętnie zamawiacie przesyłki do paczkomatów, to rozwiązanie może Wam się spodobać.

Jak informuje InPost, mimo że na odbiór przesyłki z Paczkomatu mamy zwykle 2 dni, większość osób korzystających z tego dobrodziejstwa robi to znacznie szybciej.  Każdemu może jednak coś wyskoczyć w ostatniej chwili, dlatego właśnie otrzymaliśmy wygodną możliwość przedłużenia czasu odbioru paczki w aplikacji InPost Mobile.

W odpowiedzi na niespodziewane zdarzenia możemy skorzystać z nowej funkcji. Gdy paczka wyświetli się w aplikacji aplikacji InPost Mobile może przedłużyć jej czas pobytu w skrytce o 24 godziny. Niestety, jak łatwo się domyślić – nic nie jest za darmo. Koszt usługi wyceniono na dodatkowe 7,99 zł. Jeśli się nie mylę to jakaś połowa kosztu nadania najmniejszej paczki. Co ciekawe, z usługi przedłużenia pobytu paczki w Paczkomacie można korzystać wielokrotnie. Nie będzie to tanie, ale w przypadku losowych komplikacji, takie rozwiązanie i tak może pomóc zaoszczędzić czas, jeśli paczka miałaby wrócić do nadawcy.

Oto jak działa nowa funkcja:

„W aplikacji na liście śledzenia oraz w szczegółach przesyłki pojawi się żółty przycisk Przedłuż (przycisk będzie widoczny na 12 h przed upływem terminu odbioru lub 24 h w przypadku punktów InPost z ograniczonymi godzinami otwarcia). Przedłużenie jest proste jak nadanie paczki bez etykiety – wystarczy kliknąć we wspomniany żółty przycisk i opłacić wszystko za pomocą wybranej metody płatności (BLIK, szybkie przelewy DotPay i karta płatnicza). Informację o zaktualizowanym terminie odbioru paczki znajdziesz w aplikacji na ekranie śledzenia przesyłek lub w szczegółach przesyłki.”

InPost poinformował jednocześnie, że możliwość przedłużenia terminu odbioru poprzez SMS Premium została wyłączona i od teraz opcja ta będzie dostępna tylko z poziomu aplikacji InPost Mobile.

Do
góry