Revolut wprowadza zmianę dla kont prowadzonych w złotówkach

0

Revolut to fintech, który zrewolucjonizował to w jaki sposób zarządzamy naszymi pieniędzmi na wyjazdach zagranicznych. Platforma była impulsem, który wywołał wiele zmian w katalogach usług konkurencyjnych banków. Na rynku pojawiło się wiele bliźniaczo podobnych rozwiązań, więc Revolut nie może stać w miejscu i cały czas musi się rozwijać. Dziś dotarła do nas informacja o zmianie, która nie jest raczej wynikiem planów strategicznych, a następstwem… brexitu. Jeśli posługujecie się numerem konta przypisanym do waszego Revoluta, koniecznie zapoznajcie się z aktualizacją, która zostanie wprowadzona już w marcu.

W związku z brexitem Revolu musiał przypisać swoich klientów mieszkających na terenie Unii Europejskiej do placówki, która również znajduje się na terenie wspólnoty. Podmiotem dysponującym licencją na obrót pieniądzem elektronicznym był ten znajdujący się na Litwie. Jest to ta sama licencja, którą firma ma w Wielkiej Brytanii, ale dzięki transferowi obejdzie się bez dodatkowych komplikacji.

Lokalny numer konta PLN nie jest już dostępny

Jeśli Twój lokalny numer konta PLN był wcześniej używany do otrzymywania przelewów na konto Revolut, musisz wiedzieć, że od 18 marca 2021 roku nie będzie on już dostępny. Począwszy od tej daty, płatności wysyłane do Ciebie za pomocą lokalnych danych konta PLN nie będą na nim księgowane i będą zwracane do nadawcy. Nadal możesz jednak realizować wychodzące przelewy bankowe lub dodawać pieniądze do swojego konta Revolut za pomocą karty — tak samo, jak dotychczas.

Co możesz z tym zrobić?

Od dziś, aby otrzymywać przelewy na swoje konto Revolut, musisz korzystać z danych konta wskazanych w aplikacji (swojego numeru IBAN, który zaczyna się od „LT”). Możesz znaleźć te dane w aplikacji w zakładce „Konta” na ekranie głównym, dotykając symbolu kraju obok Twojego salda. Revolut nie pobiera żadnych opłat za płatności odbierane przy użyciu danych konta „LT”. Bank dokonujący płatności (lub inny banki w łańcuchu) może jednak to zrobić. Wszelkie opłaty oraz czas potrzebny na otrzymanie płatności zależą od waluty, miejsca nadania oraz innych banków, które biorą udział w całym procesie.

Firma zdaje sobie sprawę, jak ważne jest posiadanie lokalnych danych konta, dlatego Revolut szuka różnych sposobów na ponowne wprowadzenie tej funkcji w przyszłości. Na pewno damy Wam znać, gdy pojawią się nowe informacje.

Do
góry