IKEA wprowadza nową aplikację sprzedażową bazującą na rozszerzonej rzeczywistości!

0

Kilka godzin temu pisałem o webowym narzędziu, które Apple udostępniło na stronie internetowej promującej nowy komputer Mac Pro. Pozwala ono umieścić wirtualny, trójwymiarowy model komputera w dowolnej przestrzeni, którą zeskanujemy za pomocą aparatu zainstalowanego w smartfonie. Wspominałem, że rozszerzona rzeczywistość to przyszłość marketingu i długo nie musiałem czekać na potwierdzenie moich słów. Właśnie dotarły do nas informacje o tym, że Ikea, jeszcze w tym roku, ma zamiar wprowadzić na rynek nową aplikację zakupową, która nie tylko pozwoli zamówić meble przez internet, ale też umożliwi nam wizualizację produktów w naszym domu!

Po wpisaniu „Ikea” do wyszukiwarki App Store możemy znaleźć trzy oficjalne aplikacje stworzone dla szwedzkiego producenta mebli. Pierwsza z nich to wirtualny katalog, który pozwala zapoznać się z asortymentem sklepów. Druga aplikacja wspiera program lojalnościowy Ikea Family. Trzecim oficjalnym tytułem stworzonym z myślą o użytkownikach smartfonów jest Ikea Place, czyli narzędzie wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość do „testowania” mebli w naszych domach. Wiele wskazuje na to, że już niedługo otrzymamy jedną aplikację, która połączy większość funkcji oferowanych przez wymienione produkcje.

Rzecznik sieci Ikea, w rozmowie z dziennikarzem serwisu Fast Company, zdradził, że nowa aplikacja to nie tylko katalog i ustawianie wirtualnych modeli mebli w pokoju widzianym przez oko obiektywu smartfona. Ikea w końcu zdecydowała się stworzyć sklep internetowy dostępny z poziomu aplikacji. Nowa platforma pozwoli więc nie tylko wybrać i dopasować meble oraz akcesoria, ale również zamówić je z poziomu urządzenia mobilnego. Co więcej, aplikacja ma zostać uzupełniona o system rekomendacji i ocen użytkowników, którzy mieli okazję zapoznać się z danymi produktami.

Nie da się ukryć, że szykuje nam się mała rewolucja w dziedzinie kupowania. Mam tylko nadzieję, że algorytmy rozszerzonej rzeczywistości będą w stanie odpowiednio dopasować proporcje mebli do zeskanowanych przestrzeni mieszkań, domów i biur. Co z tego, że kanapa będzie pasowała kolorem do paneli, jeśli okaże się, że jest o 20 centymetrów za długa?

Jak donosi Puls Biznesu, nowa aplikacja zadebiutuje we Francji i Holandii. Do końca roku doczeka się jej kolejnych osiem krajów – w tym Niemcy, Ameryka i Chiny.

Do
góry