Kolejny bank z kontem „na selfie” w aplikacji mobilnej

0

Rynek mobilny — model free to play

Dopiero co pisałem o innowacyjnym systemie zakupów za pomocą aplikacji w sklepach CCC. Nieszablonowe rozwiązania to jednak nie tylko domena sektora ecommerce. Nie ma właściwie miesiąca, żeby na AntyApps nie pojawił się artykuł opisujący nowe funkcje aplikacji bankowych. Tym razem swoje konto zakładane „na selfie” zaprezentował SGB-Bank SA i banki spółdzielcze SGB.

SGB-Bank idzie z duchem czasu i regularnie dostarcza nowych rozwiązań użytkownikom ich mobilnej aplikacji. Po wprowadzeniu kontroli nad płatnościami za usługi streamingowe platform cyfrowych, a także usług Autopay oraz Garmin Active, przyszedł czas na zakładanie rachunku bankowego przy użyciu selfie. Nie jest to może coś, czego w Polsce jeszcze nie było, ale warto odnotować, że mniej popularne banki również idą z duchem czasu!

Konto zakładane „na selfie” metoda, która zwłaszcza w okresie pandemii zyskała dużą popularność wśród klientów bankowości elektronicznej. Konto bankowe otwiera się z wykorzystaniem aplikacji – w tym przypadku SGB Mobile­ – po zaakceptowaniu określonych zgód i wykonaniu zdjęcia twarzy. Weryfikacja tożsamości następuje na podstawie biometrycznego porównania zdjęć dowodu osobistego z selfie klienta i po nagraniu kilku gestów użytkownika. Klient wypełnia wniosek i następnie akceptuje warunki umowy na prowadzenie rachunku bankowego przy pomocy kodu otrzymanego w wiadomości SMS.

– Tak jak zapowiadaliśmy w strategii „Otwieramy przyszłość” – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za pion technologiczny, w tym wdrożenie wszystkich usług w aplikacji SGB Mobile – interes i potrzeby klienta są naszym najważniejszym priorytetem. Tak jak zachowanie wysokiego bezpieczeństwa i szerokiej dostępności do usług bankowych. Konto mobilne wychodzi naprzeciw obu tym wyzwaniom – jest proste w obsłudze, a jednocześnie gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i można je założyć w dowolnym momencie oraz miejscu.

Bank zapewnia, że nowa usługa wykorzystuje zaawansowane algorytmy do porównania danych z dowodu osobistego z gestami twarzy nagranymi samodzielnie przez użytkownika. Pozwala to na skuteczną weryfikację tożsamości klienta. Wszystko dzieje się w aplikacji. Otwarcie rachunku, wraz z wydaniem karty, dodaniem jej do cyfrowego portfela płatności mobilnych oraz aktywacją aplikacji SGB Mobile odbywa się w ciągu dosłownie kilki minut.

Do
góry