Więcej reklam w iOS z gier i aplikacji? Teraz przyjdą wraz z powiadomieniami

0

apple usuwanie

App Store to miejsce, w którym znajdziecie dziesiątki tysięcy gier i aplikacji. Filtrowanie wszystkich publikowanych produktów nie jest wcale takim łatwym zadaniem, dlatego Apple oferuje dość rygorystyczny regulamin, który jest konsekwentnie egzekwowany przez osoby sprawujące pieczę nad tym, co do sklepu trafia lub trafiło. Firma zmienia czasem swoje własne zapisy oddając w ręce twórców nieco więcej swobody. Ale myślę, że ta modyfikacja regulaminu nie spodoba się użytkownikom iPhone’ów i innych sprzętów Apple. Już wkrótce nasze ekrany mogą być zalane reklamami.

Reklamy to coś, czego chyba nikt nie lubi — w szczególności takich, które są natarczywe, trudne do pominięcia lub wymagają od nas kilkudziesięciosekundowego oglądania mało interesujących klipów zachęcających do pobrania wątpliwej jakości gier i aplikacji z App Store. Gry free-to-play pełne są tego typu zabiegów, choć oczywiście zdarzają się sytuacje, w których twórcy nie chcą nas irytować ilością treści marketingowych i robią to w sposób mało inwazyjny. Jednak do tej pory reklamy pojawiały się w konkretnych grach, aplikacjach, czy na stronach internetowych. To może się zmienić wraz z modyfikacją regulaminu App Store, który został zaktualizowany w tym tygodniu.

Apple zmienia podejście do publikowania reklam w grach i aplikacjach. Te mogą być dystrybuowane przy pomocy powiadomień wysyłanych bezpośrednio do użytkowników. Powiadomienia push mogą zawierać treści reklamowe i inne promocje o ile sami wyrazimy zgodę na ich otrzymywanie. Przyznam szczerze, że taki ruch nie do końca mi się podoba. Wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień dotyczących samej aplikacji, czy gry to jedno, ale przy okazji zapewne będziemy się zgadzać na dostarczanie nam reklam, których raczej nie chcemy oglądać na zablokowanym ekranie, w Centrum Powiadomień lub podczas normalnego korzystania z iPhone’a, czy iPada. Czekam z ciekawością na pierwsze implementacje tego typu treści — to zapewne nastąpi niedługo.

Apple zmienia podejście do reklam, zmienia regulamin i ogranicza liczbę aplikacji randkowych i przepowiadających przyszłość

Drugą ciekawą zmianą jest ograniczenie ilości aplikacji randkowych i przepowiadających przyszłość. Te będą automatycznie odrzucane z App Store, chyba że oferować będą unikalne rozwiązania i wysokiej jakości rozwiązania. Domyślać się można, że obecne w sklepie apki nie zostaną usunięte, chyba że Apple zdecyduje i swojej drugiej połówki będzie trzeba szukać w innym miejscu.

Źródło: CNet

Do
góry