Ile osób na świecie korzysta z YouTube Premium?

0

youtube

Aplikacja YouTube regularnie serwuje mi przypomnienia o możliwości przetestowania platformy w wersji Premium, przez 3 miesiące za darmo. Zakładam, że kusząca oferta trafia również do 2 miliardów innych użytkowników, którzy regularnie oglądają filmy w obrębie serwisu. Jakiś czas temu zastanawiałem się, ile osób na całym świecie zdecydowało się na wykupienie dostępu do YouTube bez reklam. Odpowiedź przyszła dzisiaj, razem z raportem, który przedstawił Sundar Pichai, czyli CEO firmy Alphabet.

Udostępnienie danych dotyczących popularności YouTube Premium na świecie jest o tyle ważne, że firma nigdy wcześniej nie ujawniała zasięgów platformy. Muszę przyznać, że byłem nieco zaskoczony. Biorąc pod uwagę, że z YouTube korzystają co miesiąc 2 miliardy ludzi na całym świecie, statystyki związane z płatną odsłoną serwisu są dość skromne…

Usługi YouTube Music i YouTube Premium mają łącznie 20 milionów użytkowników. Jeszcze gorzej prezentują się wyniki YouTube TV. W tym przypadku to zaledwie 2 miliony klientów. Trzeba jednak pamiętać, że YouTube TV, czyli usługa VOD dająca dostęp m.in. do kanałów ABC, CBS, FOX i NBC działa jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Warto sprawdzić, jak wyniki sprzedaży płatnych kont na YouTube prezentują się na tle konkurencji. Muszę przyznać, że Netflix lub Spotify mogą pochwalić się znacznie bardziej imponującymi liczbami. Ten pierwszy, pod koniec 2019 roku miał na koncie ponad 167 milionów subskrybentów. W przypadku Spotify mamy do czynienia ze 113 milionami osób, które co miesiąc płacą za dostęp do planu Premium.

YouTube Music i YouTube Premium to usługi pozwalające na słuchanie muzyki i oglądanie filmów bez jakichkolwiek reklam. Subskrypcja gwarantuje również dodatkowe funkcje, takie jak możliwość pobierania treści lub odtwarzania w tle (w przypadku smartfonów). Usługa wystartowała w 2014 roku jako YouTube Music Key, ale dopiero w 2019 trafiła ona do 50 nowych krajów i zaczęła się nieco bardziej popularyzować.

Mimo skromnych wyników sprzedaży abonamentów, YouTube nie ma na co narzekać. Firma zanotowała wzrost dochodów na poziomie 26% jeśli porówna się rok 2018 i 2019. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma zarobiła 15 miliardów dolarów.

Źródło: AndroidPolice / Quartz / Statista

Do
góry